מה החשיבות בבחירת מסלול הלוואה

החשיבות בבחירת מסלול הלוואה

הלוואה היא קבלת סכום כסף מאדם או מגוף לתקופת זמן מוסכמת מראש ובתנאים ידועים כמו ריבית על הקרן, מועד ההחזרה, מספר התשלומים ועוד. מסלולי הלוואה נבדלים האחד מן השני במספר פרמטרים כגון אופן ההצמדה, גובה הריבית וגודל ההחזר החודשי. במקורות מימון הלוואות למיניהם, ישנם מסלולים ייעודיים להלוואות עבור עסקים. בחירת המסלול הנכון צריכה להתחשב בסיבה ללקיחת ההלוואה, במקורות המימון להחזר ההלוואה, ובמחיר הכולל של ההלוואה כולל החזרי הריבית.

הלוואות לעסקים

הלוואות לעסקים וחברות ניתנות בדרך כלל על ידי בנקים, חברות אשראי ומוסדות אחרים. עסקים קטנים יכולים להשתמש בהלוואות אלו למגוון מטרות. הם יכולים להשתמש בהם כדי לקנות מלאי, לשלם עבור פרסום, או לממן רכישת ציוד או נדל"ן.
גובה ההלוואה תלוי בכמה העסק שווה ומה הוא צריך לעשות עם הכסף. הריבית תלויה גם בכמה סיכון הבנק מוכן לקחת בהלוואה.

איך בוחרים הלוואה?

הלוואות הן מוצר מותאם המסתמך על פרמטרים רבים הקשורים לגורם המלווה, ללווה ולגורמים נוספים. להלוואות אישיות ישנם מסלולים דרך בנקים או דרך גורם מלווה חוץ בנקאי. הלוואה בתחום העסקי היא בדרך כלל הלוואה שונה מאוד מהלוואות אחרות, הם מתבססים על חישוב שונה של ערבויות, של ריביות ושל החזרים. חשוב מאוד, בעיקר לבעל עסק, לבחור את ההלוואה המתאימה לו ביותר בכל התחומים ולשם כך כדאי מאוד לבחור ייעוץ וליווי מקצועי לקבלת הלוואה.

מסלולים להלוואות

הלוואה להקמת עסק בישראל יכולה להתקיים בשני מסלולים עיקריים: הלוואה לפתיחת עסק באמצעות הלוואה מהבנקים או מגורמי מימון חוץ בנקאיים או במסלול הלוואות מקרנות מדינה ומקרנות פילנתרופיות. במקרים רבים הלוואה לעסק חדש תתקשה לקבל אישור מהבנקים שרואים בעסק חדש סיכון גבוה. במקרה שבוחרים בהלוואה לעסק חדש באמצעות הלוואה חוץ בנקאית, זו אפשרות מצוינת מבחינת אישור ההלוואה אבל בדרך כלל המחיר הוא ריביות גבוהות במיוחד.

הלוואה מהמדינה

הלוואה נוחה יותר לפתיחת עסק אפשר לקבל מקרנות מדינה או מקרנות פילנתרופיות. כל גורם שייתן לכם הלוואה כזו יבקש לבחון את ההון העצמי שלכם ואת התוכנית העסקית כדי לאשר את ההלוואה ובהמשך, התנהלותכם מול הגורם המלווה תהיה גורם משפיע למקרה שתזדקקו להלוואה נוספת כמו הלוואות לעסקים מתחילים. בלקיחת הלוואה עסקית חשוב וכדאי לבדוק שההלוואה והתנאים שלה מתאימות לצרכים של העסק וליכולת בעל העסק לעמוד בתנאיה.

עזרה גדולה לעסקים קטנים

הלוואות בערבות המדינה מתאימות גם להלוואה לעסקים קטנים שמוגדרים כעסקים עם מחזור מכירות שנתי עד 100 מיליון שקלים. גם במקרה כזה, כמו בכל סוגי הלוואות לחברות ולעסקים חשוב לבחור את המסלול המתאים לכם בדיוק מכל הפרמטרים – כל מסלול מותאם לגובה הלוואה שונה, כל מסלול דורש בטחונות שונים, מאפשר פריסת תשלומים שונה ומיועד לסוגים שונים של עסקים כמו הלוואות לעסקי תעשייה, הלוואות לעסקי חקלאות או ליצואנים. הגורם דרכו תבקשו את ההלוואה בערבות המדינה יוכל לסייע לכם בייעוץ וליווי בתהליך הגשת הבקשה.

הלוואה מיידית

סוג נוסף של הלוואה עסקית היא הלוואה מיידית לעסקים. הלוואה מיידית לעסק היא בדרך כלל הלוואה לא גדולה וקצרת מועד שמטרתה לפתור בעיית תזרים נקודתית. הלוואה מיידית היא כזאת שמאושרת או נדחית תוך זמן קצר מאוד. כדאי לשים לב שבבחירה של הלוואה מיידית לעסקים אתם בוחרים, כמעט תמיד גם במסלול שכולל ריביות גבוהות ותנאים מגבילים. בהצלחה.